גשם בפורים

9 במרץ 2009 § השארת תגובה

לפני כמה ימים, ביום שבת שמשית, הלכתי עם אשתי ובתנו התינוקת אל פארק המשחקים שבשכונת מגורינו, שם נפגשנו גם עם סבתא של אשתי (הלא היא סבתא-רבתא של בתי), שגרה באותה שכונה. אני עצמי הייתי באותו בוקר כעין פקעת עצבים סרקסטית, תוצאה מצטברת של שלושה ימים רצופים של גודש באף, כאב ראש, שיעול בלתי-פוסק וחוסר שינה.

הבטתי בזאטוטים הצועקים ומתרוצצים על רחבת המשחקים ובניירות הטישו ועטיפות הבמבה המתגוללות בשפע על הדשא, כאשר אם-חמי ציינה באוזניי שאומרים שגם הפעם יהיה גשם בפורים, והוסיפה בהשתוממות, מעניין למה זה שכל שנה יורד גשם דווקא בפורים.
מבעד למסך הנרגנות שאפף אותי, רטנתי תשובה מן המוכן – "זה כדי שהילדים ילמדו שהחיים זה לא תוכנית כבקשתך!"
הייתי מרוצה מהתשובה שלי והרגשתי מאוד חכם  (נדמה לי שזה היה הרגע שבו הפך הבילוי המשפחתי בגינת המשחקים למהנה יותר עבורי).
"מעניין – אתה חושב? הממ… זה באמת ככה," הגיבה סבתה בת השמונים ושש של אשתי. 
"ברור שזה ככה!" המשכתי לרטון, "זה לא מקרה שאלוהים מוריד גשם כל שנה בדיוק בפורים ושוטף להם את הזקנים של הקאובואים."
הסבתי ראשי וראיתי את סבתא של אשתי, כבדת קמטים, מהורהרת, מביטה בעיניים חלושות אל האופק – אופק כלשהו שמעבר לבניינים הסמוכים המסתירים אותו, על כל פנים – ומפריחה לעברו מלמול חרישי.  
"זה נכון… החיים הם לא תוכנית כבקשתך…"

להשאיר תגובה

מה זה?

כרגע אתה קורא את גשם בפורים ב-דמדומים וגמגומים.

כלים

