דיכי מדליקי

8 באוגוסט 2013 § השארת תגובה

התעוררתי בבוקר כך סתם, משום מה,
גלגלתי ת'עצמי בתוך השמיכה,
"אקום מחר, או בגלגול הבא",
התעוררתי בבוקר, פאק, משום מה

אמא עשתה לי קפה למיטה,
"מתוקי, כדאי שתתגלגל לעבודה,
כי חבל, ובכלל, מי אמר שזה קל,
וכואב לי לראות אותך מת ואומלל"

הסברתי לאמא בקול שגרתי,
"תסתכלי בחלון ותראי שם אותי",
מהעץ הזקן נפל עוד עלה
צהבהב ומרוט, מכוער שכזה.

את חושבת שככה אפשר לעבוד?
אדם מדוכא הוא אדם עם כבוד,
לא אתן ליקום לראות אותי כך,
ותגידי לי, אמא, יש לך אקדח?

תעזבי אותי אמא,
תני לי לישון,
גם היום, גם מחר,
גם ביום ראשון,
ותעשי לי קפה,
ותציעי פיתְרון,
ובינתיים, אמא,
תני לי לישון.

אז אמא נתנה לי אקדח קטלני
אני מבין לגמרי את אמא שלי
אם היה לי כזה בן קודר במיטה
הייתי נופל לרחוב בקפיצה

(אנחנו גרים בקומה אחרונה,
בדירה מתחתינו, שם גרה שכנה
נאה, איכותית, זה הכול בגללה,
הבאתי לה פרח – נתנה לי סטירה)

אז כיוונתי ת'נשק שאמא נתנה
ללוע שלי, אל שן הבינה,
(זמן רב הציקה, היא לא מבינה,
יש גבול לכל תעלול ושנינה).

לחצתי חזק, שמעתי רק "קליק",
וזה די מאכזב, ואפילו מעיק
שאדם כך כלוא בעולם מפלצתי
ושגם הברטה לא סופרת אותי.

תעזבי אותי אמא,
תני לי לישון,
גם היום, גם מחר,
גם ביום ראשון,
ותעשי לי קפה,
ותציעי פיתְרון,
ובינתיים, אמא,
(זה סוף הפזמון).

אז שוב נרדמתי
לתוך לילה מוזר,
אני עקרב,
המיטה היא מדבר,
מרים זנב
וסופר עד שלוש
ומכיש את עצמי
חזק בראש.
בום, אני מת!

(תעזבי אותי אמאאאא…. תני לי לישוווווווון…..)

לפתע שמעתי מתוך ערפל
הדלת נפתחת, מבט מסתכל
ומין ליטוף מדגדג של קטיפה
מרפרף ומציק לי על השפה

פקחתי עיניים, מה זה היה?
מתוך ההילה זרחה השכנה
לידה עמדה אמא, נרגשת, בוכה,
תודה אמא, את פשוט גאונה!

למחרת התחתנו, השכנה ואני,
(הרבי הצמיד לה שטר עצבני,
״סליחה רבי מצגר, אתה לא מתבייש?!״,
הוא השפיל את עיניו, בזנבו מכשכש).

רכשנו דירה בשכונה די מהר
ובינתיים הכול במקומו הסתדר,
כל בוקר אני מגולגל בשמיכה
ואשתי מביאה לי כדור למיטה.

תעזבי אותי מרים,
תני לי לישון,
גם היום, גם מחר,
גם ביום ראשון,
ורק אל תגעי בי,
תמצאי לי פיתרון,
בוקר טוב מרים,
הלכתי לישון.

כתיבת תגובה

מה זה?

כרגע אתה קורא את דיכי מדליקי ב-דמדומים וגמגומים.

כלים

